Branża e-commerce nabiera rozpędu i każdego miesiąca odnotowuje przyrost nowych kupujących, korzystających z ich usług. To zjawisko znacząco wpływa nie tylko na zmiany w sposobie robienia zakupów, ale również na firmy kurierskie, które muszą dostosować swoją ofertę do wymagającego rynku. Mamy więc do wyboru różne formy dostawy w atrakcyjnych cenach, a czas dostarczania przesyłek znacząco się skrócił. Teraz zamawianie towarów online jest jeszcze przyjemniejsze, bo nie musimy się martwić o sprawne i profesjonalne dostarczenie przesyłki pod wskazany adres. W łatwy sposób nadamy też dowolną ilość paczek — bez wychodzenia z domu! Na co powinniśmy zwrócić uwagę, wybierając firmę kurierską?
Jakim kurierem najlepiej wysłać paczkę? O czym pamiętać przy wyborze firmy?
Usługi oferowane przez firmy kurierskie są stale udoskonalane, aby w pełni wpisywały się w potrzeby współczesnych konsumentów. Nie mniej jednak przy wyborze odpowiedniej oferty warto wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów. Każdy z nas ma inne preferencje. Dla niektórych najważniejszym czynnikiem będzie cena, a dla innych błyskawiczny czas dostawy. Musimy więc przede wszystkim ustalić własne priorytety: czego oczekujemy od usług kurierskich? Co liczy się dla nas najbardziej: koszt, możliwość dostarczenia w sobotę, a może opcje dodatkowe? Odpowiadając na te pytania, będziemy w stanie podjąć najlepszą decyzję.
Istotne kryteria przy nadaniu paczki u firmy kurierskiej
Poniżej przedstawiamy istotne kryteria nadania przesyłek, które raz na zawsze rozwieją wątpliwości, jakiego kuriera wybrać. Oto one:
- ceny transportu przesyłki: nikt nie lubi przepłacać — nic więc dziwnego, że przy szukaniu odpowiedniej usługi kurierskiej zwracamy uwagę na koszty. Duża konkurencja na rynku sprawia, że koszty wysyłki znacząco spadły. Z tego powodu cena wysyłki paczki kurierem często nie jest jedynym czynnikiem, na który zwracamy uwagę i nie zawsze świadczy o jakości usług. Firmy kurierskie prześcigają się w przygotowywaniu atrakcyjnych ofert, a niewysoka cena to obecnie standard;
- czas dostawy kurierem: dostarczenie paczki w ciągu kilku dni roboczych należy do przeszłości. Branża e-commerce znacząco przyczyniła się do skrócenia oczekiwania na przesyłki. Kiedy zamawiamy towary przez Internet, nie chcemy odkładać przyjemności cieszenia się z zakupów. W przypadku kuriera InPost paczka dociera do odbiorcy maksymalnie w ciągu dwóch dni roboczych, choć zazwyczaj wystarczy tylko doba. Szybkość doręczenia to jeden z najważniejszych aspektów, na który zwracają uwagę wszyscy nadawcy paczek podczas wyboru firmy kurierskiej;
- możliwość śledzenia statusu przesyłki: chcesz wiedzieć, co dzieje się z nadaną paczką na każdym etapie realizacji usługi? Jest to możliwe! Opcja monitorowania pozwoli Ci mieć pełną kontrolę nad przesyłką. W każdej chwili sprawdzisz, gdzie dokładnie się znajduje. Wystarczy wejść na stronę, podać numer zamówienia i wyszukać;
- ubezpieczenie: w przypadku wysyłania drogich towarów do klienta nie chcemy narażać się na ewentualne uszkodzenia produktów w transporcie. W takiej sytuacji oprócz odpowiedniego przygotowania paczki możemy jeszcze ubezpieczyć przesyłkę. Przy wybieraniu firmy kurierskiej warto zatem zwrócić uwagę na opcję ubezpieczenia. Dla wielu osób to znaczący aspekt;
- niezawodność i profesjonalizm: powierzając przewoźnikowi wykonanie usługi, oczekujemy terminowego dostarczenia paczki w idealnym, nienaruszonym stanie. Chcemy mieć dobry kontakt z firmą, aby w razie wątpliwości otrzymać odpowiedzi na nurtujące pytania. W Internecie znajdziemy opinie innych klientów, które mogą być pomocne w podjęciu decyzji;
- godziny pracy: kiedy zależy nam na szybkim nadaniu przesyłki lub gdy oczekujemy na paczkę, musimy wiedzieć, do której pracuje dana firma kurierska. Godziny nadania lub odbierania są uzależnione od pory złożenia zamówienia. Czasem mamy możliwość wyboru daty lub przedziału czasowego, w jakim przyjedzie kurier. Jeśli zależy nam na pełnej niezależności, wystarczy udać się do najbliższego Paczkomatu czynnego 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Wtedy nie musimy czekać, aż kurier zapuka do naszych drzwi.
Jak wybrać firmę kurierską: o czym jeszcze trzeba pamiętać?
Coraz częściej robimy zakupy przez Internet i coraz częściej samodzielnie wysyłamy przesyłki do różnych osób. Częstotliwość korzystania z usług kurierskich rośnie z miesiąca na miesiąc, a my rzadziej zastanawiamy się, jaki jest koszt wysyłki paczki kurierem. Zdecydowanie bardziej interesuje nas czas realizacji, czy możliwość dostarczenia przesyłki np. w sobotę. Istotną rolę odgrywa także bezpieczeństwo przesyłki, dlatego zawsze powinniśmy wybierać firmy cieszące się zaufaniem i nienaganną opinią. Warto zwrócić również uwagę na dodatkowe opcje dostarczenia paczek. Nie zawsze możemy przecież czekać na kuriera w miejscu zamieszkania.
Jak wybrać firmę kurierską dla sklepu internetowego?
Jeśli prowadzimy sprzedaż online, musimy wiedzieć, że doręczanie paczek do klientów ma znaczący wpływ na wyniki sprzedaży. Gdy kupujący długo czekają na dostawę, nie mają do wyboru różnych możliwości odbioru, otrzymują uszkodzone przesyłki lub płacą wysoką cenę za wysyłkę, z pewnością zniechęcą się do naszego sklepu i następnym razem udadzą się do konkurencji. Dobre warunki doręczenia produktów są więc znaczącym elementem, bez którego nie ma mowy o rozwoju biznesu w branży e-handlu. Aby wybrać dostosowaną do potrzeb firmę kurierską, powinniśmy przeanalizować następujące aspekty:
- ogólną liczbę zamówień w skali miesiąca,
- zakres dostaw (wyłącznie krajowy, czy również zagraniczny),
- ilość nadań standardowych i niestandardowych,
- wagę i rozmiary paczek,
- rodzaj transportowanych produktów (czy występują wyjątkowo delikatne artykuły, np. wykonane ze szkła).
Różnorodne oferty firm kurierskich – wybierz to, co dla Ciebie najlepsze!
Przesyłki kurierskie w sklepie internetowym muszą być sprawnie zorganizowane — w ten sposób zamówienia bez żadnych opóźnień i w jak najkrótszym czasie dotrą pod wskazany adres. Nie możemy sobie pozwolić na przewoźnika, który nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Ważne jest też, żeby ściśle przestrzegać zdeklarowanej wagi oraz wymiarów paczek. Dzięki temu unikniemy ewentualnych opłat dodatkowych, które mogłyby znacząco obciążyć finanse naszej firmy. Trzeba też pamiętać, że rynek ewoluuje i wciąż się zmienia, dlatego firmy kurierskiej zmieniają swoje oferty. Sprzedając w Internecie, powinniśmy nie tylko na bieżąco analizować ceny i szukać najbardziej atrakcyjnych ofert przewoźników, ale przede wszystkim poznawać się z usługami dodatkowymi. Wprowadzenie rozmaitych udogodnień znacząco wpłynie na proces zakupowy. Część klientów zdecydowanie szybciej zdecyduje się na zakup, jeśli dostawa paczki przez wybraną firmę okaże się optymalna i dobrana do osobistych preferencji. Pamiętajmy, że kurier dostarcza przesyłki prosto do rąk adresata, ale przebywając cały dzień poza domem trudno odebrać paczkę. Zadbajmy więc o to, żeby konsumenci sami decydowali o tym, gdzie i jak podjąć przesyłkę. To czasem właśnie niewielkie detale mają największe znaczenie — niekoniecznie cena dostarczenia paczki.