Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie firmy bez wysyłania przesyłek kurierskich. Szczególnie w dzisiejszych czasach jest to element, bez którego nie poradziłaby sobie żadna branża. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców szuka sprawdzonych metod oszczędzania na wysyłkach. Podpowiadamy, jak to zrobić!
Oszczędności w firmie – od czego zacząć?
Prowadzenie własnego biznesu wiąże się z wieloma kosztami. Posiadając firmę, trzeba zainwestować w przestrzeń do pracy, obsługę, wyposażenie, systemy logistyczne, biuro księgowe czy też usługi kurierskie. Redukcję kosztów w firmie można wprowadzić na różnych poziomach. Oszczędność zapewni na przykład outsourcing, czyli zlecanie poszczególnych zadań zewnętrznym firmom. Rozwiązanie to redukuje koszty ponoszone m.in. w zakresie zatrudnienia. Przedsiębiorstwom zajmującym się sprzedażą outsourcing pozwala również na zmniejszenie kosztów przechowywania produktów – eliminuje on potrzebę posiadania własnego magazynu. Wydatki na sprzęt można obniżyć, kupując używane sprzęty.
Jak natomiast poradzić sobie z tematem przesyłek kurierskich? Jeśli obsługujesz biznes w Internecie, wysyłki paczek są dla Ciebie chlebem powszednim. Jednak usługi firm kurierskich są ważne w każdym przedsiębiorstwie – zarówno tym online, jak i prowadzonym stacjonarnie. W firmie, która nie zajmuje się sprzedażą materialnych produktów, usługi kuriera również odgrywają ważną rolę. Potrzebne są na przykład w momencie, gdy trzeba wysłać do kontrahentów ważne dokumenty czy umowy. Ceny przesyłek są bardzo różne i zależne od przewoźników. Nie jest też tajemnicą, że każda z firm kurierskich dostosowuje swoją ofertę do konkretnych klientów. Nie każda firma może liczyć na atrakcyjne warunki współpracy z przewoźnikiem. Polityka cenowa firm kurierskich nastawiona jest na duże przedsiębiorstwa, które osiągają wysoki miesięczny wolumen przesyłek. Oznacza to, że im bardziej masowa jest wysyłka, tym firma otrzyma lepszą ofertę współpracy z dostawcą. Nie oznacza to jednak, że małe biznesy lub startupy skazane są na drogie przesyłki, które skutecznie zahamują ich rozwój. Tania wysyłka kurierska również jest w zasięgu właścicieli firm o niewielkim ruchu. Chcąc obniżyć koszty związane z obsługą paczek, mogą oni podjąć współpracę z brokerem usług kurierskich.
Jak działają brokerzy usług kurierskich?
Brokerzy usług kurierskich są pośrednikiem pomiędzy nadawcą paczek a przewoźnikiem. Przedsiębiorstwa brokerskie obsługują wiele firm, dzięki czemu skupiają ich „moc wysyłkową”. Oznacza to, że firma brokerska zbiera zlecenia od mniejszych biznesów. Skupienie kilku lub nawet kilkunastu przedsiębiorstw powoduje, że brokerzy kumulują o wiele większy wolumen przesyłek niż pojedyncze firmy. Dzięki temu firmy transportujące przesyłki przedstawiają im korzystniejsze oferty.
Dla właścicieli małych i dużych firm korzystanie z serwisów pośredniczących z pewnością wiąże się z wygodą, ale jedną z ważniejszych cech, które finalnie przekonują do skorzystania z tego typu usług, są atrakcyjne i niższe ceny. Broker jest w stanie zaproponować klientowi o wiele niższą cenę, ponieważ sam negocjuje odpowiednie rabaty za dostarczenie przewoźnikowi odpowiednio dużej liczby przesyłek kurierskich. Co więcej, brokerzy współpracują najczęściej z zaufanymi i renomowanymi przewoźnikami, dzięki temu otrzymujesz gwarant bezpieczeństwa, że Twoja paczka trafi w dobre ręce.
Jak tanio nadać paczkę kurierem?
To pytanie zadaje sobie niejeden klient. Nadawanie paczki kurierem to wciąż jedna z najpopularniejszych usług wysyłania paczek. Kiedyś wiązała się z dużym wydatkiem, na szczęście te czasy już minęły. Oprócz wskazówek zaprezentowanych wyżej istnieją także inne sposoby oszczędzania na przesyłkach, o których warto pamiętać nie tylko w swojej firmie, ale i w gospodarstwie domowym.
Pierwszym krokiem jest wybór odpowiedniej firmy kurierskiej, która będzie realizowała Twoje zamówienie. Na polskim rynku znajdziesz wielu usługodawców – sztuką jest znaleźć wśród nich najlepszych, przy których wyborze nie przepłacisz. Jaki jest najlepszy tani kurier i jak go znaleźć? Możesz skorzystać z internetowych porównywarek cen. Taki serwis pomoże Ci wybrać najtańszą metodę dostępną na rynku. Pamiętaj jednak, aby przy wyborze kuriera nie patrzeć wyłącznie na cenę. Szybkość, najwygodniejszy sposób dostawy, odbioru oraz obsługa klienta są równie istotne. Bez nich cena na niewiele się zda. Co warto mieć na uwadze, żeby nadać paczkę taniej? Jeśli to możliwe, wybierz standardowy gabaryt, by przesyłka była najtańsza. Pamiętaj, że za przesyłki o dużych rozmiarach i nieregularnych kształtach zapłacisz ekstra. Wysyłając jednak paczkę wielkogabarytową, najlepszą metodą będzie skorzystanie z usług doręczyciela, który szybko i wygodnie podjedzie pod wskazany adres. Aby mieć pewność, że paczka będzie jak najtańsza, zapoznaj się z metodami taniego kuriera. W tym celu wybierz świadomie sposób nadania. Gdy kurier podjedzie pod Twoje drzwi, aby zabrać przesyłkę, zaoszczędzisz czas i zyskasz wygodę, ale i dodatkowo zapłacisz. Jeśli to możliwe, postaw na samodzielne dostarczenie paczki do punktu, z którego kurier zrealizuje wysyłkę. InPost oferuje także nadawanie paczek w wielu Paczkomatach dostępnych w miastach. Możesz wysłać przez Paczkomat lub zamówić odbiór, przekazując przesyłkę bezpośrednio od klienta do kuriera. Wybór należy do Ciebie.
Pamiętaj również, że wiele przewoźników z branży kurierskiej oferuje małym, średnich i dużym firmom specjalne usługi abonamentowe. Jest to wygodna opcja, szczególnie dla przedsiębiorców prowadzących firmy z branży e-commerce, których działalność opiera się na ciągłych wysyłkach i dostawach do klientów. Oferty abonamentowe pomagają rozwijać się e-biznesom, które mogą nadawać oraz wysyłać paczki, płacąc z góry za określony czas korzystania z usług.
Podsumowanie
Korzystanie z kuriera stało się codziennością wielu z nas. Ma to związek przede wszystkim z ogromnym boomem branży e-commerce, która sprawiła, że coraz większa liczba ludzi woli robić zakupy przez Internet. Częste korzystanie z usług kurierskich jest również nieodłącznym elementem biznesów, w których to kontakt z kontrahentami odbywa się w dużej mierze poprzez przesyłki. Dlatego tak wiele osób szuka sprawdzonych metod oszczędzania. Jeśli pracujesz w przedsiębiorstwie, a liczba wysyłanych przesyłek jest nie do oszacowania, zapoznaj się z ofertami brokerów usług kurierskich. Możesz również porównać ceny z ofertami abonamentowymi od konkretnych przewoźników. Jeśli zaś interesują Cię okazjonalne tanie wysyłki kurierem, miej na uwadze porównywanie cen czy oszczędne formy nadania, na przykład z pomocą Paczkomatu.