Innowacyjne rozwiązania usług kurierskich pomagają i przyśpieszają proces wysyłania przesyłek. Dodatkowo, możliwe jest załatwienie spraw urzędowych bez konieczności bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Jak za pośrednictwem urządzenia InPost załatwić sprawy urzędowe?
Na czym polega Urząd 24 InPost?
Nowa usługa Urząd 24 InPost pozwala na wysyłkę i odbiór dokumentów przez Paczkomat. Nie musisz już iść do urzędu miasta, aby załatwić wybrane sprawy urzędowe. Podczas pandemii COVID-19 takie rozwiązanie jest dla wielu osób jedyną możliwością na dostarczenie dokumentów w celu załatwienia spraw. Taka możliwość będzie przydatna również po okresie pandemii. Najczęściej w urzędach miasta trzeba liczyć się z czekaniem w długiej kolejce nawet kilka godzin. Urząd 24 InPost jest także wygodny dla osób pracujących, które nie mogą załatwić spraw urzędowych, ponieważ placówki są czynne w godzinach ich pracy.
Co można załatwić przez Paczkomat Urząd 24?
Społeczeństwo coraz częściej wybiera opcję na załatwianie wszelkich spraw online. Jest to prosty i wygodny sposób, który pozwala uniknąć długiego czekania w placówce na dostarczenie czy też odbiór dokumentów. Coraz więcej wniosków i formularzy, które dotychczas można było załatwić bezpośrednio w instytucji, przenosi swoją działalność do Internetu. Usługi kurierskie w postaci Paczkomatów InPost stale się rozwijają i wychodzą naprzeciw ludziom, aby ułatwić proces dostarczania i nadawania przesyłek. Od teraz pomagają także załatwić wybrane sprawy urzędowe takie jak:
- wyrejestrowanie pojazdu,
- odebranie nowego dowodu rejestracyjnego,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia,
- zarejestrowanie nowego pojazdu,
- złożenie wniosku o rejestrację czasową pojazdu,
- złożenie wniosku o zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z zagranicy,
- złożenie wniosku o pozwolenie na kierowanie tramwajem,
- złożenie wniosku o wydanie profilu kandydata na kierowcę PKK,
- złożenie wniosku o wydanie międzynarodowego prawa jazdy,
- zawiadomienie o zmianie stanu faktycznego,
- złożenie wniosku o wydanie/przedłużenie ważności zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne.
Na stronie InPost Urząd 24 lub na stronie swojego urzędu dowiesz się dokładnie, jakie sprawy możesz załatwić przez nowoczesną usługę kurierską.
Jak działa Urząd 24 InPost– wysyłka dokumentów?
Reakcja na potrzeby rynku sprawiła, że w miastach zaczęły pojawiać się Paczkomaty przeznaczone do załatwienia spraw urzędowych, więc ludzie nie muszą stawiać się fizycznie w placówce. Funkcjonalne maszyny są idealnym rozwiązaniem na obecne potrzeby społeczeństwa. Pomagają zwalczyć długie kolejki w urzędach. Dzięki Paczkomatom w szybki i bezpieczny sposób możesz nadać dokumenty, bez konieczności jechania do urzędu miasta. Jak to zrobić? Przedstawiamy krok po kroku, jak załatwić sprawy urzędowe za pomocą Urzędu 24!
- Przygotuj poprawnie wypełnione dokumenty, które chcesz wysłać do urzędu swojego miasta.
- Wejdź na stronę usługi i wybierz odpowiednie województwo i urząd, który obsługuje Paczkomat Urząd 24.
- Wypełnij formularz, podając swoje dane. W przypadku załatwiania spraw w Referacie Rejestrowania Pojazdów podaj także numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, nadwozia, podwozia lub ramy).
- Następnie wybierz z listy lub mapy Paczkomat, w którym zostawisz wymagane dokumenty.
- Przejdź do podsumowania.
- Po wypełnieniu formularza zostaniesz przekierowany do strony płatności.
- Wybierz sposób płatności i zapłać za przesyłkę.
- Pobierz i wydrukuj list nadawczy.
- Spakuj dokumenty do odpowiedniej koperty i naklej list nadawczy, aby prawidłowo nadać dokumenty.
- Udaj się do wybranego Paczkomatu na terenie Twojego województwa, aby zanieść wymagane dokumenty.
- Na ekranie Paczkomatu wybierz opcje „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”.
- Zeskanuj kod kreskowy.
- W tym momencie Twoja skrytka powinna się otworzyć automatycznie. Włóż list i zamknij skrytkę.
- Gotowe!
W prosty i szybki sposób możesz wysłać i odebrać przesyłki z urzędu. Dzięki Paczkomatom obieg dokumentów jest sprawny, a Ty nie musisz czekać, by przekazać dokumenty do wybranej instytucji.
W jakich miastach spotkasz Paczkomaty Urząd 24?
Obecnie na 16 województw 10 umożliwia swoim mieszkańcom korzystanie z Paczkomatów Urząd 24. Zatem gdzie można spotkać te maszyny? Oto lista miast i wsi, w których można korzystać z urzędowych Paczkomatów:
- Dolnośląskie – w Lubaniu.
- Kujawsko-pomorskie – w Toruniu oraz Brodnicy.
- Łódzkie – Poświętne.
- Lubuskie – w Gorzowie Wielkopolskim i Słubicach.
- Małopolskie – w Krakowie oraz Nowym Targu.
- Mazowieckie – w Wołominie, Pruszkowie i Izabelinie.
- Pomorskie – w Gdyni, Chojnicach i Ostaszewie.
- Śląskie – w Mikołowie i Dąbrowie Górniczej.
- Wielkopolskie – w Wolsztynie i Kaliszu.
- Zachodniopomorskie – w Koszalinie.
Aby zapoznać się z listą poszczególnych urzędów, które obsługują tę funkcję, wejdź na stronę usługi InPost Urząd 24. Na ten moment z takiej usługi nie mogą skorzystać osoby zamieszkałe w województwie: opolskim, podkarpackim, podlaskim, lubelskim, świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim.
Czy korzystanie z takiej formy jest bezpieczne?
Usługa InPost Urząd 24 jest bardzo przydatna. Wybrane sprawy urzędowe można załatwić w szybki i dogodny sposób bez konieczności bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Wystarczy wypełnić internetowy formularz na stronie i zanieść wymagane dokumenty do wyznaczonego Paczkomatu. Następnie ze skrytki maszyny Urząd 24 umieszczonej przy placówce urzędnik osobiście odbierze wysłaną kopertę z dokumentami i rozpatrzy Twoją sprawę. W przypadku odesłania dokumentów dostaniesz powiadomienie mailowo oraz w aplikacji InPost Moible lub w wiadomości SMS z informacją, gdzie odbierzesz swoją przesyłkę. Dodatkowym plusem jest bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie za pomocą aplikacji na telefon. Wystarczy pobrać InPost Mobile, aby bez kolejki i dotykania ekranu otworzyć skrytkę, w której znajduje się Twoja przesyłka.
Paczkomaty są świetnym rozwiązaniem na rynku usług kurierskich. Dodatkowa opcja załatwiania spraw urzędowych jest świetną możliwością, gdy pracujesz lub nie możesz stawić się osobiście w urzędzie podczas jego godzin otwarcia. Jest to także bezpieczna forma, szczególnie w czasach pandemicznych, kiedy liczba osób w instytucji jest ograniczona. Dzięki temu unikniesz długich kolejek i dojazdu do urzędu.