Wybór odpowiedniej formy szybkiej wysyłki dla sklepu internetowego

Dynamiczny rozwój rynku e-commerce w Polsce sprawia, że rośnie konkurencja usług kurierskich i dostaw pocztowych. To, jaką formę dostarczenia towaru do klienta wybierzemy będąc właścicielami e-sklepu stanowi jeden z kluczowych aspektów logistycznych sklepu internetowego. Wyboru trzeba dokonać zawsze, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze sklepem małym czy też większym, o bardzo szerokim zakresie działania.

Większość sklepów internetowych w swoich usługach logistycznych wprowadziło przesyłkę kurierem. Biorąc pod uwagę funkcjonowanie dotychczasowego monopolisty na rynku pocztowym, opcja ta wydaje się najpewniejsza i najszybsza. Jednak niekoniecznie usługi kurierskie sprawdzą się w przypadku mniejszych sklepów. Wówczas może być to za droga opcja. Jednak mimo wszystko warto negocjować z firmą kurierską ceny za przesyłki, gdyż ta forma gwarantuje głównie szybką i sprawną dostawę.

Interesujące rozwiązanie logistyki w sklepie internetowym oferują również Paczkomaty InPost. Przede wszystkim wspierają one nie tylko duże, ale też małe biznesy. Nieważna jest także ilość nadawanych paczek. Wystarczy bez zbędnych formalności, podpisywania umów i długich kolejek nadać przesyłkę, która w ciągu doby trafi do rąk odbiorcy.