Uszkodzona paczka – procedury

Popularność usług kurierskich w Polsce z roku na rok jest coraz większa. Dziś zwraca się uwagę nie tylko na koszty transportu, ale przede wszystkim również na tempo realizacji usług. Nikt nie chce przecież czekać tygodniami, aż dotrze do niego zamówiony w sieci produkt.

W wyniku nieprawidłowego przewozu, pakowania, magazynowania, sortowania czy długotrwałej wycieczki po nierównych drogach opakowanie albo zawartość przesyłki może zostać uszkodzona. Nie warto się tym jedna przejmować, bo zarówno regulamin sklepu internetowego, jak i firmy kurierskiej oraz prawo konsumenta chronią klientów przed takimi sytuacjami. Trzeba jednak wiedzieć jak należy postępować. Przede wszystkim zawartość paczki należy sprawdzić w obecności kuriera nawet jeśli jest to najtańszy kurier krajowy. Żadne wymówki, że nie ma czasu, czy zapewnienia, że na pewno jest wszystko w porządku nie mają prawa bytu. Kolejna ważna kwestia – paczkę musi otworzyć kurier! Jeśli okaże się, że paczka pocztowa faktycznie została uszkodzona konieczne jest sporządzenie i podpisanie odpowiedniego protokołu, który będzie podstawą do złożenia reklamacji. Co dalej? Protokół powinien zostać dostarczony do sklepu internetowego lub nadawcy.

 

Wówczas odbiorca powinien dostać nowy i nieuszkodzony produkt a roszczenia pomiędzy firmą kurierską a sklepem odbiorcy dotyczyć już nie będą. Warto pamiętać o tym jak się zachować w podobnej sytuacji, ponieważ tylko wtedy istnieje jakaś szansa na to, że wydane pieniądze (często niemałe) nie zostaną wyrzucone w błoto. To obowiązkiem sprzedawców i kierowców jest dostarczenie tego, co zostało zamówione i opłacone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *