Prawny aspekt reklamacji internetowych

Na pytanie o to, czy można zwrócić paczkę do sklepu, należy odpowiedzieć – tak, jeśli zakupu dokonaliśmy poza lokalem przedsiębiorstwa. Dotyczy to nie tylko produktów nabytych w czasie różnych pokazów, prezentacji, etc., ale także zamówionych we wszystkich sklepach internetowych.

Zgodnie z polskimi przepisami, dotyczącymi ochrony praw konsumenta, możliwość zwrotu przysługuje nam, jeśli towar jest uszkodzony i powinien być naprawiony lub wymieniony na nowy. Sposoby składania reklamacji to powołanie się na gwarancję (czas jej obowiązywania i warunki naprawy/wymiany produktu określa sam producent) lub złożenie jej na podstawie rękojmi. Możliwość druga odpowiedzialnością za wadę produktu obarcza sprzedawcę i to do niego kierowany jest zwrot.

Przez pierwszy rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że wada istniała już w momencie sprzedaży towaru. Dzięki temu łatwiej złożyć reklamację, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że problem powstał z winy konsumenta. Natomiast po dwunastu miesiącach od zakupu to klient udowadnia, że wada istniała w momencie sprzedaży, ale pamiętać należy także, że prawo rękojmi nie obowiązuje, gdy w momencie zakupu klient był świadom usterki produktu, a mimo to zgodził się na transakcję. Na pytanie o to, jak zwrócić paczkę do sklepu, odpowiedź brzmi: warto odesłać ją kurierem lub korzystając z Paczkomatów InPost, co gwarantuje nie tylko najszybszą przesyłkę i dostarczenie jej na czas, ale także bezpieczeństwo i komfort usługi w najniższej cenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *