Logistyka zwrotna, czyli powrót przesyłki

Prowadzisz sklep internetowy i zdarzyło Ci się, że klient zmienił zdanie i chciał oddać zakupy? Ma on do tego zupełne prawo. Na mocy dyrektywy UE, która ujednoliciła system funkcjonowania e-sklepów, klient ma prawo do złożenia reklamacji i dłuższego czasu na dokonanie zwrotu towaru. Możliwość bezproblemowego zwrotu zakupionych rzeczy często decyduje o tym, czy klient ponownie wybierze nasz sklep i chętnie do niego powróci. Bezpłatne przyjmowanie zwrotów pomoże zbudować firmową reputację i wzmocnić jej pozycję na rynku.

Zwrotna przesyłka paczek może zostać zrealizowana za pomocą różnych systemów dostępnych u znanych operatorów pocztowych oraz usług kurierskich. Ty sam decydujesz, kogo wybierzesz. Poczta oferuje system obsługi zwrotów, nad którym właściciel sklepu trzyma całkowitą kontrolę. Aby dokonać zwrotu towaru na jego koszt, klient musi udowodnić, że zakupiony artykuł pochodził właśnie od niego. Do przesłania zwrotnej przesyłki można wybrać albo opcję paczki nadanej na poczcie, albo usługi kurierskie.

Z kolei paczkomaty posiadają narzędzie umożliwiające i optymalizujące proces reklamacji oraz opcję przedłużenia terminu odbioru paczki od 24 do 48 godzin. Dzięki prostej obsłudze panelu administracyjnego zaoszczędzamy firmowy czas, a dzięki niskim cenom zwrotów i rozliczaniu wyłącznie przesłanych paczek również pieniądze.