Jak łatwo zwrócić przesyłkę? – czyli logistyka zwrotna

Zrobiłeś zakupy przez Internet i produkt okazał się nie taki, jak na zdjęciach? Masz prawo odesłać do nadawcy wszystko, co nie spełnia Twoich wymagań i możesz liczyć na oddanie całej kwoty. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej, która ujednoliciła system funkcjonowania sklepów internetowych, klient ma prawo do złożenia reklamacji i dłuższego czasu na dokonanie zwrotu towaru.

Zatem nie musisz się spieszyć i wierzyć w regulaminy sklepów internetowych, które zastrzegają sobie, że koszty przesyłki nie podlegają zwrotowi. Wyrok Trybunału Sprawiedliwości określił bowiem, że nie mogą istnieć przepisy krajowe, które pozwalałyby obciążyć konsumenta kosztem wysłania do niego towaru, jeżeli ten postanowił odesłać go do sklepu.

Zwrotna przesyłka paczek może zostać zrealizowana za pomocą różnych systemów dostępnych u znanych operatorów pocztowych oraz usług kurierskich. Poczta oferuje system obsługi zwrotów, nad którym właściciel sklepu trzyma całkowitą kontrolę. Aby dokonać zwrotu towaru na jego koszt, klient musi udowodnić, że zakupiony artykuł pochodził właśnie od niego. Z kolei Paczkomaty wyposażone są w narzędzie umożliwiające i optymalizujące proces reklamacji oraz opcję przedłużenia terminu odbioru paczki nawet do 48h. Dzięki prostej obsłudze panelu administracyjnego zaoszczędzamy firmowy czas, a dzięki niskim cenom zwrotów i rozliczaniu wyłącznie przesłanych paczek również pieniądze.